جوانسازی واژن [در ساری] و مزایای انجام آن
دکتر فرح ابطحی » زیبایی دستگاه تناسلی » جوانسازی واژن [در ساری] و مزایای انجام آن
مدت زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

جوانسازی واژن [در ساری] و مزایای انجام آن

جوانسازی واژن که این روزها از اقدامات پرطرفدار در حوزه ی پزشکی زنان شده است، با دلایل گوناگونی می تواند انجام شود. زنان با باروری، تغییرات هورمونی وافزایش سن، تغییراتی را در ناحیه تناسلی خود تجربه میکنند. تغییراتی که می تواند کیفیت زندگی زنان را تحت تأثیر قرار دهد. مهم ترین این موارد؛ شامل سستی واژن، بی اختیاری ادرار استرسی، از بین رفتن خاصیت روان سازی واژن، کاهش احساس جنسی و از بین رفتن زیبایی و انسجام بافت لبه های بزرگ واژن است. جوانسازی واژن به کلیه اقداماتی گفته می شود که به منظور از بین بردن آثار منفی افزایش سن و زایمان های متعدد در ناحیه واژن انجام می شود. در این مقاله توضیحات مفصلی درباره روش های جوانسازی واژن، دلایل انجام آن و همچنین بهترین متخصصی که برای جوانسازی واژن در ساری می توانید به ایشان مراجعه کنید، ارائه شده است… با ما همراه باشید…

جوانسازی واژن
جوانسازی واژن
آنچه در این مقاله می خوانید پنهان

آناتومی خارجی دستگاه تناسلی زن

آن بخش از دستگاه تناسلی خانم ها که قابل مشاهده است ، قسمت خروجی این اندام و نیز پایین ترین بخش آن می باشد. تصویر زیر بخش های مختلف دستگاه تناسلی خارجی زنان را بیان می کند.
مونس پوبیس ، فوقانی ترین قسمت دستگاه تناسلی زنان است که با اندکی برآمدگی در زیر شکم قرار دارد
کلیتوریس: عضو شهوانی اصلی در زنان است که در زیر پره پوس وبالای مجرای ادرار قرار دارد.
لب های بزرگ (لابیا ماژور) ، اطراف تمامی بخش های دستگاه تناسلی خارجی زنان را در بر دارند.
مجرای ادرار که مشخص است چه وظیفه ای دارد و در بالای دهانه واژن می باشد.
لب های کوچک (لابیا مینور) ، در ورودی واژن قرار دارند.
دهانه ورودی واژن  که عمل دخول از این طریق انجام می گیرد.

آناتومی دستگاه تناسلی زنان

دلایل انجام جوانسازی واژن

بارداری و زایمان طبیعی می تواند منجر به ضربه و کشش شود، که می تواند منجر به از دست دادن تنگی واژن شود. شل شدن واژن بیشتر در هنگام به دنیا آوردن بیش از یک کودک، داشتن یک کودک بزرگ، تحمل زایمان و پیری طبیعی رخ می دهد.

علائم مرتبط با شلی واژن چیست؟

علائم شامل از دست دادن احساس با مقاربت و کاهش رضایت جنسی است. شلی واژن می تواند منجر به تأثیر منفی بر عملکرد جنسی زنان، تصویر بدن و کیفیت زندگی شود. این بیماری به خوبی شناخته نشده و غالباً کم گزارش می شود.

آیا می توان شلی واژن را بهبود بخشید؟

در حالی که تمرینات کف لگن و تمرینات کگل برای سفت شدن عضلات واژن توصیه می شود، هیچ مدرکی وجود ندارد که چنین تمرینات ایزومتریک منجر به سفت شدن واژن شود. با این حال، واژینوپلاستی جراحی میزان رضایت مندی بیماران در آن بالا است. با این وجود، برخی از زنان قصد دارند فرزندان بیشتری داشته باشند یا مایل به جراحی نیستند و ممکن است بخواهند گزینه های غیر جراحی را که از انرژی لیزر یا فرکانس رادیویی (RF) استفاده می کنند، در نظر بگیرند.

انرژی لیزر و RF چگونه کار می کند؟

لیزر و RF هم بافت ها را گرم می کنند و در نتیجه تشکیل کلاژن افزایش می یابد. اگرچه این فناوری برای درمان واژن جدید است، در یک مطالعه درمان RF با خنک سازی سطحی برای محافظت از پوست واژن بررسی شد و مشخص شد که در مقایسه با دیگر روش ها، سفت شدن واژن و عملکرد جنسی زنان بهبود می یابد. دو مارکی که از انرژی RF استفاده می کنند شامل Geneveve by Viveve است که از خنک کننده سطحی با RF استفاده می کند و ThermiVa.

انرژی لیزر جایگزینی برای RF است. انرژی لیزر بافت واژن را در سطحی تر از RF گرم می کند. FemTouch، مونالیزا تاچ، diVa، FemiLift نمونه هایی از لیزرهایی هستند که برای جوان سازی دستگاه تناسلی زنان استفاده می شوند.

آیا سفت شدن واژن غیر جراحی به اندازه سفت شدن واژن در جراحی موثر است؟

مانند اکثر اقدامات غیر جراحی، این درمان جایگزین جراحی نمی شود. RF و لیزر متکی به سفت شدن از طریق بازسازی کلاژن هستند، در حالی که جراحی منجر به بسته شدن شکاف در جایی می شود که عضلات واژن از هم جدا شده اند. در حالی که نتایج حاصل از RF و لیزر ممکن است محدود باشد، یک عمل جراحی واژینوپلاستی خطرات جراحی را به همراه دارد.

خطرات RF و لیزر برای درمان واژن چیست؟

خطرات گزارش شده شامل ترشحات واژن و حساسیت موقتی احتمالی مرتبط با مقاربت زودرس است.

برای حفظ نتیجه، چند بار نیاز به تکرار درمان های غیر جراحی سفت شدن واژن است؟

بیشتر شرکت ها پروتکل مبتنی بر درمان مجدد را در 6 تا 12 ماه از زمان درمان اولیه توصیه می کنند. RF و لیزر دائمی در نظر گرفته نمی شوند.

آیا RF و لیزر چیز دیگری را درمان می کند؟

داده های اولیه نشان می دهد که انرژی RF و لیزر ممکن است به درمان بی اختیاری ادرار در استرس خفیف (SUI) کمک کند، اگرچه نشت قابل توجهی بدون جراحی بهبود نمی یابد. SUI می تواند ناشی از بارداری و زایمان باشد، که می تواند عضلات کف لگن را که از مثانه و مجرای ادرار حمایت می کنند، کشش دهد. اسفنکتر ضعیف در اطراف مجرای ادرار نیز می تواند منجر به نشت شود. SUI خفیف ممکن است همراه با پریدن، خندیدن یا سرفه ایجاد شود. نشت جدی تر باید توسط پزشک ارزیابی شود.

درمان بیماری های زنان با جوانسازی واژن
درمان بیماری های با جوانسازی واژن

چرا زنان ترشحات واژن را از دست می دهند؟

با افزایش سن، تغییرات هورمونی یا پرتودرمانی برای سرطان، بیماران ممکن است متوجه از بین رفتن ترشحات واژن شوند که منجر به رابطه جنسی دردناک شود.

آیا با یک روش درمانی غیر جراحی می توان مشکل خشکی واژن را بهبود بخشید؟

گزارش شده است که درمان خشکی واژن با هر دو روش لیزر و RF بهبود می یابد. احساس می شود که این بهبود نتیجه بهبود جریان خون است.

چرا لب های ماژور دچار تغییر فرم می شوند؟

لب های ماژور با افزایش سن، بارداری و تغییرات هورمونی حجم خود را از دست می دهند. متخصص زنان با بررسی لبه های واژن تشخیص می دهند که حجم آنها کم شده است یا خیر تا بتوان روش درمانی مناسب را در نظر بگیرد.

چگونه می توان ظاهر لب های بزرگ را بهبود بخشید؟

اگر مشکل از دست دادن حجم است، می توان مقدار کمی چربی به هر طرف تزریق کرد تا حجم از دست رفته را دوباره ایجاد کند. اگر پوست بیش از حد وجود داشته باشد، ممکن است بیمار مایل به انجام جراحی لابیاپلاستی باشد. اگر میزان اضافی پوست یا کاهش حجم چشمگیر نباشد، انرژی RF و لیزر می تواند پوست لب بزرگ را محکم کرده و در نتیجه تغییر قابل مشاهده ای ایجاد شود که بلافاصله اتفاق می افتد.

آیا درمان های RF و لیزر دردناک است؟

هر دو روش RF و لیزر باعث گرم شدن بافت ها می شوند اما به خوبی تحمل می شوند. آنها را می توان در محیط کلینیک، توسط بهترین جراح زیبایی زنان در ساری، انجام داد.

آیا در حین انجام RF یا لیزر به بیهوشی احتیاج دارم؟

درمان های RF بدون بیهوشی انجام می شود. درمان کانال واژن با لیزر ممکن است بدون بیهوشی انجام شود، اما درمان خارجی به طور معمول با بی حسی موضعی انجام می شود.

آیا بعد از آن به قرص درد نیاز خواهم داشت؟

بعد از انجام RF یا لیزر معمولاً حساسیت به حداقل می رسد و هیچ حساسیتی ندارد. به طور معمول بیماران نیازی به داروهای بعد از درمان ندارند.

پس از درمان چه انتظاری باید داشته باشم؟

بیماران گاهی اوقات تا چند روز پس از درمان ترشحات واژن را تجربه می کنند. بسته به دستگاه مورد استفاده، ممکن است به بیماران آموزش داده شود که یک تا چهار روز پس از درمان از رابطه و تامپون خودداری کنند.

آیا بلافاصله متوجه نتایج می شوم؟

گرم کردن بافتها بر سلولهای تولید کننده کلاژن تأثیر می گذارد، بنابراین اثر سفت شدن ممکن است یک ماه طول بکشد. سفت شدن لبه های واژن با RF می تواند بلافاصله مشخص شود. درمان های لیزر منجر به درمان سطحی تری با آسیب به اپیتلیوم می شود که بهبود آن چندین روز طول می کشد.

O-SHot‘ و ‘G-SHot‘ چیست؟

اصطلاح “O-Shot” علامت تجاری ثبت شده ای است که مخفف “ارگاسم” است. Platelet Rich Plasma (PRP)، که از خون خود شما گرفته می شود، و در کلیتور و در واژن در ناحیه لکه گرافنبورگ یا “G-Spot”، ناحیه وابسته به عشق شهوانی در واژن، در نزدیکی آن تزریق می شود. مجرای ادرار سالانه تکرار می شود.

“G-Shot” اصطلاح تجاری دیگری است که به تزریق ماده پرکننده به G-Spot اشاره دارد و هر سه تا پنج ماه تکرار می شود. با محدود شدن استفاده از نام این روش های درمانی، پزشکان ممکن است با اصطلاحات مختلف به این روش های درمانی یا مشابه مراجعه کنند.

آیا این کار با بیهوشی انجام می شود؟

به طور معمول این کار بدون بیهوشی و در صورت نیاز با بی حسی موضعی انجام می شود.

آیا بعد از تزریق داروی مسکن ضروری است؟

بیماران به طور معمول پس از آن درد ندارند.

آیا این کار لذت جنسی را افزایش می دهند؟

لیزر مونالیزا به آرامی روی بافت‌های مخاطی واژن اثر گذاشته و موجب تحریک تولید کلاژن و بهبود عملکرد نواحی واژن و بازسازی غشای مخاطی واژن می‌شود. لیزر مونالیزا با بازسازی الاستیسیته و رطوبت بافت واژن به داشتن یک زندگی پرنشاط جنسی و افزایش لذت جنسی کمک می‌کند.

در هنگام مشاوره برای عمل های تناسلی زیبایی غیر جراحی چه انتظاری باید داشته باشم؟

قبل از شروع هر عمل تناسلی غیر جراحی زیبایی، اهداف خود را تعیین کنید و آنها را در زمان مشاوره بررسی کنید. فرکانس رادیویی و روش های لیزر ممکن است توسط یک پرستار یا دستیار پزشک انجام شود، اما انتخاب بهترین دکتر زنان در ساری مهم است. گاهی اوقات گزینه های غیر جراحی برای ارائه نتایج کافی نیستند و ممکن است نیاز به جراحی باشد.

در طول مشاوره خود برای اقدامات تناسلی غیر جراحی زیبایی آمادگی لازم را برای بحث در مورد:

  • اهداف درمانی شما
  • شرایط پزشکی، آلرژی های دارویی و درمان های پزشکی
  • داروهای فعلی، ویتامین ها، مکمل های گیاهی، الکل، استعمال دخانیات و مواد مخدر
  • درمان های قبلی و یا جراحی ها

بهترین جراح زیبایی زنان  شما همچنین ممکن است:

  • وضعیت سلامت عمومی و سایر شرایط سلامتی یا عوامل خطر را از قبل در شما ارزیابی کند
  • عکس بگیرد
  • درباره گزینه های خود بحث کند
  • یک دوره درمانی را توصیه کند
  • در مورد نتایج احتمالی روش های جراحی زیبایی دستگاه تناسلی و هر گونه خطرات یا عوارض احتمالی بحث کنید
  • در مورد استفاده از بیهوشی در طی عمل زیبایی تناسلی غیر جراحی خود بحث کنید

بسیار مهم است که تمام جنبه های اعمال تناسلی غیر جراحی خود را درک کنید. احساس برخی از اضطراب ها طبیعی است، چه این هیجان برای ظاهر جدید شما باشد یا کمی استرس. از بحث در مورد این احساسات با پزشک خود خجالتی نباشید.

چه نتایجی را باید بعد از عمل های تناسلی غیر جراحی زیبایی انتظار داشته باشم؟

شرایطی که روش های جراحی زیبایی تناسلی غیر جراحی برطرف می کنند اخیراً مورد توجه قرار گرفته اند. با این علاقه فزاینده، فناوری های جدیدی در حال توسعه است که تعداد بیشتری از گزینه های درمان غیر جراحی را به زنان می دهد.

از آنجا که این زمینه جدید است، مطالعات علمی معدودی انجام شده است که شامل گروههای زیادی از بیماران، یک گروه مقایسه از بیماران درمان نشده و پیگیری طولانی مدت باشد. با تولید این مطالعات، درک ما از اثربخشی و نشانه های این روش ها رشد خواهد کرد.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
خشکی واژن؛ علت ها و علائم اصلی

خشکی واژن؛ علت ها و علائم اصلی

خشکی واژن یا آتروفی واژن، به نازک شدن، خشک شدن و التهاب دیواره های واژن گفته میشود که ممکن است زمانی رخ دهد که سطح هورمون...

رفع تیرگی واژن با لیزر

رفع تیرگی واژن با لیزر

تیرگی واژن یکی از مشکلاتی است که بیشتر خانم ها با آن همراه هستند، امروزه روش های بسیاری برای رفع تیرگی واژن ارائه می شود که...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *